Ik heb al eerder geschreven over de toegevoegde waarde van e-mailmarketing. Om hiervan te kunnen profiteren moet je natuurlijk wel een mailinglijst hebben met mensen die je mailing willen ontvangen. Vandaag geef ik een aantal tips om je mailinglijst te laten groeien

  1. Communiceer je mailinglijst op al je online kanalen. Maak op je website een pagina aan waar geïnteresseerden zich kunnen abonneren op je nieuwsbrief en laat je social media volgers weten dat je een nieuwsbrief hebt. Op Instagram kun je bijvoorbeeld de link naar je aanmeldpagina in je biografie zetten. Als je volgers niet weten dat je een nieuwsbrief hebt, kunnen ze er ook niet op abonneren.
  2. Geef iets gratis weg voor diegenen die op je nieuwsbrief abonneren. Misschien zie je, net als ik, regelmatig op Facebook advertenties voorbij komen van bedrijven die bijvoorbeeld een e-book gratis weggeven. Als je op de link klikt, moet je meestal je naam en e-mailadres invullen. Als je dit doet krijg je het e-book toegestuurd, maar ben je ook meteen aangemeld voor de nieuwsbrief van het betreffende bedrijf. Het voordeel hiervan is dat iemand die het e-book waardevol vind, waarschijnlijk ook geïnteresseerd zal zijn in de inhoud van je nieuwsbrief. Zo’n weggevertje kan ook een template zijn die de ontvanger ergens mee kan helpen, of een pdf van een paar pagina’s met tips over een bepaald onderwerp. Ga eens na welke informatie jij gratis zou kunnen delen.
  3. Je kunt gesponsorde advertenties inzetten met een link naar de aanmeldpagina van je nieuwsbrief. In deze advertentie moet je dan wel duidelijk omschrijven wat de toegevoegde waarde is van jouw nieuwsbrief. Je moet mensen namelijk meteen kunnen enthousiasmeren als ze jouw advertentie voorbij zien komen. Op Facebook is het tenslotte heel makkelijk om langs jouw gesponsorde post te scrollen.
  4. Houd een winactie onder iedereen die zich aanmeldt voor je nieuwsbrief. Geef bijvoorbeeld een behandeling of een product gratis weg aan één van je abonnees. In dit geval is het wel aan te raden om een aantrekkelijke prijs aan te bieden. Eén hoevenkrabber weggeven zal mensen niet overhalen om te abonneren. Zo’n winactie kun je communiceren op je website en op social media, eventueel gesponsord.
  5. Bied een kortingsbon aan. Vergelijkbaar met een e-book kun je ook een kortingsbon weggeven aan iedereen die zich aanmeld voor je nieuwsbrief. Op die manier geef je mensen ook meteen een aanleiding om een product bij je te kopen of een afspraak met je te maken.

Lijkt het je interessant om een nieuwsbrief op te zetten, maar weet je niet waar je moet beginnen? Ik heb ook een blog geschreven over wat je nodig hebt voor het maken van een nieuwsbrief.

Categorieën: E-mailmarketing

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *